Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zarządzanie zespołem – kompetencje menedżerskie


Start menedżerski

Bardzo często słyszy się od menedżerów historie dotyczące pierwszych chwil w ich nowej roli. I zwykle nie są to miłe wspomnienia: chaos, stres, poczucie, że „coś tu nie gra”, „to nie tak miało wyglądać” oraz brak wsparcia. Nowym pracownikom organizacje proponują onboarding, współpracę z mentorem czy opiekunem, ale o świeżo awansowanych menedżerach myśli się rzadko. Dlaczego? Często wychodzi się z założenia, że skoro to awans wewnętrzny, to pracownik zna organizację, zespół, kulturę organizacyjną, dlaczego więc potrzebna mu pomoc? To założenie sprawia, że menedżerowie metodą prób i błędów starają się odnaleźć w nowej roli. Problem polega jednak na tym, że próby odbywają się na żywym organizmie, czyli na zespole. To mniej więcej tak, jakby chirurg przeprowadzał pierwszą w życiu operację, nie mając żadnego wsparcia ze strony bardziej doświadczonego kolegi. Niestety, umiejętności zarządzania zespołem są często  traktowane jako te, których rozwijanie można zostawić na później.

Niektóre organizacje dodatkowo mogą wpędzić swoich menedżerów w kompleksy, wymagając, aby stali się liderami, za którymi pójdą miliony. Co zatem można zaproponować menedżerom? W mojej opinii onboarding menedżerski czyli rozwój podstawowych kompetencji, które ułatwią im wejście w nową rolę. Jakie zatem zagadnienia powinny się znaleźć w przykładowym programie szkolenia?







dr Małgorzata Mitoraj-Jaroszek

2023-05-28